جدید2
نوشته شده توسط : admin

شمش زاماک چیست؟

 شمش زاماک یکی از معروف ترین آلیاژهای ریختگی روی است. منظور از آلیاژ چیست؟ همبسته شدن دو یا چند عنصر به منظور دستیابی به یک خواص ویژه در یک زمینه فلزی را آلیاژ گویند. شمش زاماک در سه عیار شمش زاماک ۲، شمش زاماک ۳ و شمش زاماک ۵ قرار می گیرد.

قیمت شمش زاماک  5

قیمت شمش زاماک 5 براساس نوسانات داخلی دلار متغیر می باشد. به همین دلیل قیمت شمش زاماک 5 را می توانید از طریق تماس با شماره تماس های موجود در وب سایت به دست آورید.

خرید شمش زاماک 5

جهت خرید شمش زاماک 5 با هر تناژی کافیست با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا شمش زاماک 5 را به شرط آنالیز و با بهترین قیمت خریداری نمایید.

آنالیز شمش زاماک 5

آنالیز شمش زاماک 5 عبارت است از روی، آلومینیوم، مس، منیزیم و سرب.  میزان مس موجود در شمش زاماک 5 بیشتر از شمش زاماک 3 و شمش زاماک 2 می باشد. به همین دلیل قیمت شمش زاماک 5 بالاتر از شمش زاماک 3 و شمش زاماک 2 است. آهن،کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به میزان بسیار ناچیزی در شمش زاماک 5 وجود دارند.

روی:

نود درصد عنصر تشکیل دهنده شمش زاماک، آلیاژ روی می­باشد.چرا که هرچه میزان روی بیشتر باشد استحکام شمش زاماک بیشتر می­شود و همچنین مقاومت به خوردگی شمش زاماک نیز افزایش می­یابد.

آلومینیوم:

چهار درصد عنصر تشکیل دهنده شمش زاماک، آلیاژ آلومینیوم می­باشد. این عنصر باعث افزایش استحکام کششی، مقاومت به خزش، استحکام به ضربه (در اصطلاح چکش خوار بودن)و سختی بر روی روی می­شود.

مس:

یک درصد عنصر تشکیل دهنده شمش زاماک، آلیاژ مس می­باشد. افزایش استحکام کششی، خزشی و سختی و همچنین افزایش مقاومت به خوردگی از اثرات مهمی است که وجود مس در شمش زاماک پدید می آورد.

منیزیم:

وجود منیزیم در شمش زاماک، سختی را افزایش می­دهد، اکسژن زدایی در مذاب می­نماید و مقاومت به خوردگی را افزایش می­دهد.

کاربردهای شمش زاماک 5

کاربردهای شمش زاماک در صنعت بسیار زیاد است. اما شمش زاماک 5 به علت خشک بودن و سطح پودری، برای آبکاری شیرآلات و ... بسیار مناسب می باشد.




:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: